Gå vidare till innehåll

VÅRREA - SPARA UPP TILL 60% IDAG

FRI FRAKT | BETALA MED KLARNA

    Frakt & returer

    FRAKT

    Alla våra produkter skickas inom Sverige med 1-2 dagars spårbar frakt med PostNord om produkten finns i lager. Om produkten inte finns i lager i vårt svenska varuhus skickas din produkt från vårt utländska lager med 6-12 dagars spårbar frakt.

    Skickas ordern från vårt utländska varuhus kan du även komma att behöva betala en avgift vid import.

    När din order skickats får du ett mejl med en länk där du kan spåra din order.

    Leverans och Ansvar

    När leveransen är slutförd och produkterna har mottagits av kunden, övergår ansvaret för produkterna helt till kunden. Butiken tar inte ansvar för eventuella skador, förluster eller problem som uppstår efter att leveransen har slutförts.

    Transportskador

    Vid mottagande av varorna är det kundens ansvar att omedelbart kontrollera produkterna för eventuella transportskador. Eventuella skador som uppstått under transporten bör rapporteras direkt till transportören.

    Ej uthämtade paket

    Om ett paket inte hämtas ut och returneras till oss, kommer kunden att debiteras för de kostnader som uppstår i samband med returen samt en administrativ avgift.

    Leveransbekräftelse & Orderspårning

    Du kommer att få ett e-postmeddelande om bekräftelse av leverans när din beställning har skickats med ditt spårningsnummer. Kolla gärna skräpposten så den inte hamnar på villovägar.

    Om du inte hittar ditt mejl så tveka inte på att höra av dig till oss så hjälper vi dig!

    Skickas ordern från vårt utländska varuhus kan du även komma att behöva betala en avgift.

    Våra priser är exklusive moms och det kan därför tillkomma tull och importavgifter när varan kommer från vårt lager i Kina. Det är kundens ansvar att betala dessa eventuella avgifter.

    Fraktförsäkring

    Fraktförsäkringen täcker:

    1. Förlust av paket: Om paketet försvinner eller inte levereras, skickar vi en ny produkt eller ger dig full återbetalning.

    Ej täckt av fraktförsäkringen:

    1. Förseningar på grund av transportföretaget eller oförutsedda händelser (t.ex. väder eller tullförseningar).
    2. Skador som orsakats efter att paketet lämnats till mottagaren (t.ex. felaktig hantering av varan efter leverans).

    Villkor:

    Försäkringen gäller från att paketet lämnar vårt lager tills det har levererats till den angivna adressen. Vid en reklamation krävs det att du kontaktar oss inom 14 dagar från det planerade leveransdatumet och bifogar relevanta underlag (t.ex. bilder på skador eller fraktinformation).

    Fraktförsäkringen återbetalas inte vid en godkänd reklamation eller retur.

    RETURER

    Vi har 30 dagars returpolicy, vilket betyder att du har 30 dagar på dig att begära retur från det att du mottog artikeln.

    Om du ska ha rätt till retur måste artikeln vara i samma skick som du mottog den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.

    Om du vill begära retur kan du kontakta oss. Observera att returer måste skickas till angiven adress på ångerblanketen.

    Kunden står för returfrakten vid ångrat köp. Vi rekommenderar att du skickar varan med spårbar frakt för att säkerställa att den når oss. Artiklar som skickas tillbaka till oss utan att retur först har begärts accepteras inte.

    Vid utövande av ångerrätten får du dina pengar tillbaka inom 14 dagar från det att vi mottagit din returnerade vara.

    Undantag

    Följande produkter kan inte returneras:

    • Produkter där förpackningen har brutits efter leverans.
    • Produkter som har anpassats eller specialtillverkats enligt kundens specifikationer.
    • Förseglade produkter som av hälso- eller hygienskäl inte kan återlämnas om förseglingen har brutits.
    • Produkter som har ändrats från fabriksstandard efter leverans, såsom tillskärning eller andra modifieringar, kan inte returneras.

    Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en smidig och positiv köpupplevelse. Har du några frågor eller funderingar kring vår frakt- och returpolicy är du alltid välkommen att kontakta oss.

    Byten

    Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den artikel du har, och när returen har godkänts köpa den nya artikeln separat.

    Ångerfrist på 14 dagar i EU

    Om handelsvaror levereras i EU har du oaktat det ovanstående rätt att ångra eller returnera beställningen inom 14 dagar, utan krav på några särskilda skäl. Precis som ovan måste artikeln vara i samma skick som du fick den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.

    Återbetalningar

    Vi meddelar dig när vi har tagit emot och kontrollerat returen, och om den återbetalningen godkänns eller inte. Om återbetalningen godkänns görs den automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett tag innan banken eller kreditkortsföretaget har behandlat returen så att den syns hos dig.

    Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur ska du kontakta oss.

    ALLTID FRI FRAKT

    5-9 arbetsdagar frakt inom hela Sverige!

    GARANTERAD KUNDNÖJDHET

    Älskad av kunder över hela Sverige!

    30 DAGAR ÅNGERRÄTT

    Är du inte nöjd med ditt köp? Returnera den och få en full återbetalning!

    DYGNET-RUNT SUPPORT

    Frågor? Tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig så fort som möjligt!